Saturday, February 5, 2011

Dedikasi




Salam semua... akhirnya berhasil juga blog yang mama bina khusus untuk keluarga kita terutamanya buat anak-anak mama, Along, Angah dan Adik. Sekian lama mama bercita-cita untuk memiliki blog istimewa ini, baru hari ini ianya berhasil. Sebenarnya terlalu banyak peristiwa-peristiwa penting dan menarik untuk mama coretkan di sini untuk kenangan kita sekeluarga. Cerita-cerita tentang Along yang sentiasa 'cool', cerita tentang Angah yang kurang sabar, dan cerita Adik yang kuat merajuk. Mungkin bila anak-anak mama sudah dewasa kelak, kalian pasti akan berasa sentiasa dekat dengan mama. Jejari mama akan terus menari selagi terdaya. Sekiranya abah yang baca blog ini, pasti abah akan tertawakan mama, pasti abah akan berkata "sejak bila mama jadi sentimental macam ni". Biarlah abah tertawakan mama, mama tetap sentimental bila membicarakan tentang anak-anak mama.






Along... Terima kasih mama ucapkan kerana menjadi anak yang baik buat mama dan abah. Teruskanlah agar Along menjadi contoh yang baik buat buat Angah dan Adik atau sesiapa jua yang dekat dengan Along. Sesungguhnya mama sungguh bertuah kerana dikurniakan seorang anak sulong yang teramat baik. Mama akan sentiasa mendoakan kejayaan Along dan adik-adik di dunia dan akhirat. Tahniah juga mama ucapkan untuk Along kerana berjaya mencapai cita-cita Along untuk menjadi Ketua Kelas Tahun 1 IK. Tunaikan tanggung jawab yang diamanahkan dengan sempurna.




Angah... Angah memang menceriakan lagi hidup mama dan abah. Tahun ini Angah sudahpun berusia 4 tahun. Sungguh cepat masa berlalu, sehinggakan mama tidak terasa bahawa Angah sudahpun 4 tahun. Angah memang kurang sabar orangnya, Kadang-kadang tahap kesabaran mama yang diuji. Tapi Angah pandai sejukkan hati mama, walaupun sedang marah, Angah akan buat mama tersenyum.




Adik... Adik pun dah berumur 1 tahun 5 bulan. Tapi keletahnya boleh tahan. Kuat merajuk.. adik juga bertuah kerana memiliki Along dan Angah yang sentiasa melindungi Adik walau apa keadaan sekali pun. Biasala... dah namanya Adik, dia akan cepat merajuk jika abangnya tidak memenuhi kehendaknya. Rajuk adik itula yang membuatkan kita selalu tertawa.




Abah... Hero mama dari dulu kini dan selamanya. Jangan lupa ulangtahun perkahwinan kita yang ke-8, dan jangan lupa hadiah untuk mama yer...




Ok... kalau diikutkan jejari mama ni tak mau berhenti menari... esok jumpa lagi. Love You All So Much.

No comments:

Post a Comment