Saturday, February 19, 2011

Bila Mama boleh Tido


Assalamualaikum anak-anak mama....


sekarang dah jam 12.19 pagi, kerja mama masih belum siap. Sedangkan anak-anak mama sedang lena dibuai mimpi. Mama harap along, angah dan adik mimpikan yang indah-indah dan mimpikan kegembiraan yang membahagiakan. Sebagaimana anak-anak mama sentiasa gembira dan bahagia cuma sesekali anak-anak mama akan sedih dan menangis bila mama atau abah yang marah. Marah mama dan marah abah adalah untuk kebaikan anak-anak mama. Kembali kepada kerja mama... entahlah, perlukah mama mengeluh... sedangkan inilah kerja mama punca pendapatan yang membantu perbelanjaan abah untuk kita semua.


Kerjaya inilah yang membolehkan mama hidup gembira bersama kalian dan memenuhi keperluan kalian. Walaupun ianya tidak sebesar mana berbanding dengan perbelanjaan abah untuk kita sekeluarga. Terima kasih abah... kerana membahagiakan mama dan anak-anak. Tapi malam ini mama rasakan seperti membuang masa apa yang lakukan. Hujung tahun lepas mama dan kawan-kawan mama telah berhempas pulas menyiapkan 'kerja ini' tiba-tiba minggu ini kami diarahkan untuk membuat kerja yang sama cuma berlainan format sahaja. Satu minggu mama diberi tempoh untuk menyiapkannya... sekali lagi mama dan kawan-kawan mama akan berhempas pulas untuk kesekian kalinya untuk hantar esok 20/2/2011.


Along, Angah, Adik... mama minta maaf kerana berkasar dengan kalian tadi kerana mengganggu mama dan helaian kertas mama yang berselerak ini. Anak-anak mama... mama sayang kamu.

No comments:

Post a Comment